Stillinger

Ledige stillinger i internasjonale institusjoner

Verdensbanken
IFC/International Finance Corporation
Den afrikanske utviklingsbanken
Den asiatiske utviklingsbanken
Den Inter-amerikanske utviklingsbanken
Den europeiske utviklingsbanken
Den asiatiske infrastrukturbanken

Norge er en viktig bidragsyter til de multilaterale utviklingsbankene. Antallet nordmenn i disse bankene er imidlertid beskjedent. Utenriksdepartementet oppfordrer derfor norske kvinner og menn til å søke stillinger i disse bankene, og tilbyr derfor veiledning til de av dere som vurderer å søke en stilling (tlf. 23 95 09 86 / e-post paul.sverre.tharaldsen@mfa.no). Søk da vel! 

Ledige stillinger i multilaterale institusjoner

OECD
IEA
UNESCO

OECD, IEA og UNESCO er alle viktige multilaterale institusjoner med hovedkontor i Paris. Utenriksdepartemenetet oppfordrer nordmenn til å søke ledige stillinger i disse organisasjonene. Trykk på logoene for å lære mer om karrieremuligheter og å få oversikt over ledige stillinger.

Filtrering

Fast stilling
Vikariat
Oppdrag

Norge
Verden
Norges Røde Kors
Publisert: 16.11.2019

Frivillighetskoordinator

Søknadsfrist: 01.12.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 16.11.2019

Advisor Donor relations

Søknadsfrist: 06.12.2019
Atlantis Utveksling
Publisert: 16.11.2019

Programrådgiver

Søknadsfrist: Snarest
Framtiden i våre hender
Publisert: 15.11.2019

Fagrådgiver innen oljefondet og bærekraftig finans

Søknadsfrist: 01.12.2019
Ingeniører Uten Grenser
Publisert: 15.11.2019

Oppdrag i Zimbabwe innen gjennvinning av plastavfall

Søknadsfrist: 08.12.2019
Etisk handel Norge
Publisert: 15.11.2019

Kontorleder – 70 % stilling

Søknadsfrist: 28.11.2019

Etisk handel Norge er Nordens ledende ressurssenter for bærekraftig handel. Sammen med våre søsterorganisasjoner Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) og Ethical Trading Initiative (ETI) i Storbritannia utgjør vi et av verdens største nettverk innen etisk handel. Etisk handel Norges formål er å fremme ansvarlige leverandørkjeder slik at internasjonal handel bidrar til å ivareta grunnleggende menneske – og arbeidstakerrettigheter, bærekraftig utvikling og forsvarlig miljøhåndtering. Etisk handel Norge ble stiftet i 2000 og er et flerpartsinitiativ bestående av næringsliv, fagbevegelsen, arbeidsgiversiden, sivilsamfunn og offentlig sektor. Etisk handel Norges 170 medlemmer omsetter for over 400 milliarder årlig og har et sekretariat på 10 medarbeidere. Les mer på: http://etiskhandel.no

                                                                      

Vi søker en engasjert og strukturert kontorleder i 70% stilling, som kan bidra til at Etisk handel Norge kan gjøre internasjonal handel mer bærekraftig i tråd med FNs bærekraftsmål og veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter.
 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Kontoradministrative oppgaver og generell kontordrift, inkludert IT
  • Økonomi, budsjett- og regnskap (vi har eksternt regnskapsfirma)
  • Personalforvaltning
  • Kursadministrasjon
  • Medlemsadministrasjon
  • Administrativ støtte til medlemsrådgiverne og daglig leder
  • Ulike andre administrative oppgaver ved behov

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning fortrinnsvis innen økonomi og/eller relevant arbeidserfaring fra annen økonomisk/administrativ rolle
  • Erfaring med regnskap, budsjettering og fakturering
  • Erfaring fra små/mellomstore organisasjoner
  • Flytende norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Beherske IT (vi bruker SuperOffice, Xledger, Excel)
  • Fordel med kjennskap til bærekraftig handel
     

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, systematisk og kvalitetsbevisst
  • Handlekraftig og serviceminded
  • Troverdig og tillitsskapende
  • Positiv og god lagspiller
  • Et sterkt engasjement for vårt formål og arbeid

Vi tilbyr en interessant kontorlederstilling i en spennende organisasjon med viktig samfunnsoppdrag.  Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor, fri i påskeuken og romjulen, trening i arbeidstiden og god pensjonsordning. Arbeidssted: Oslo.

Søknadsfrist: 28. november 2019

Tiltredelse: ønsket oppstart februar 2020

 

Kortfattet søknad og CV sendes elektronisk til: jobb@etiskhandel.no

Kontakt: Daglig leder Heidi Furustøl, mobil 997 05 145

Nordiska ministerrådets sekretariat i Köpenhamn
Publisert: 15.11.2019

Seniorrådgivare (Digital redaktör/arbetsledare)

Søknadsfrist: 09.12.2019
Norwegian Refugee Council
Publisert: 14.11.2019

Global Unit4 Business World Adviser

Søknadsfrist: 27.11.2019
Framtiden i våre hender
Publisert: 14.11.2019

Prosjektmedarbeider

Søknadsfrist: 30.11.2019

Spennende stilling som prosjektmedarbeider i 8 måneder for Framtiden i våre henders store vervekampanje 2020.

Framtiden i våre hender er Norges største miljø- og solidaritetsorganisasjon med over 35.000 medlemmer. Vi er en politisk uavhengig organisasjon som arbeider for en verden i økologisk balanse og global rettferdighet der alle kan leve verdige liv. Våre fokusområder er redusert forbruk og bærekraftig produksjon, trygg og bærekraftig tekstilindustri og etiske og bærekraftige investeringer. Les mer på www.framtiden.no.

Medlemmene gir Framtiden i våre hender påvirkningskraft og økonomiske muskler i vårt arbeid for en grønnere og mer rettferdig verden. Medlemsverving er derfor grunnleggende for vår virksomhet. Våre sommerkampanjer er den største og viktigste aktiviteten i markedsavdelingen. I 2020 skal vi sende flere ververe enn noen gang før rundt i Norge for å snakke om Framtiden i våre henders arbeid og verve medlemmer. Vi søker derfor nå en strukturert og effektiv person til å bistå markedsavdelingen i gjennomføringen av hele kampanjen.

Du vil være med på planlegging, iverksetting, oppfølging og evaluering av sommervervekampanjen 2020. Stillingen fordrer et tett samarbeid med de andre avdelingene i Framtiden i våre hender. I tiden fra januar til og med mai vil vi ha behov for deg i 60% stilling. Arbeidsoppgavene i denne perioden vil bestå av rekruttering av ververe og teamledere samt planlegging og tilrettelegging før vi sender teamene ut i begynnelsen av juni. Det er derfor viktig at du er strukturert og nøyaktig i ditt arbeid. Når vervingen er i gang i perioden juni – august vil vi ha behov for deg i 100% stilling, der du skal spille en viktig rolle i oppfølgingen av verveteamene.

Som ansatt i Norges største miljøorganisasjon får du bidra til arbeidet for miljø og rettferdig fordeling og blir en del av et spennende miljø i vekst.

Vi søker deg som:

  • Er grundig, strukturert og selvstendig
  • Blir motivert av å jobbe mot mål
  • Har gode formidlings- og kommunikasjonsevner
  • Liker å motivere andre
  • Brenner for miljø og solidaritet
  • Liker å jobbe prosjektbasert

Kjennskap fra verving og markedsarbeid er en fordel men ikke et krav.
 

Hos oss får du:

  • Jobbe aktivt for å styrke miljø- og solidaritetsengasjement i Norge
  • Et stimulerende og godt arbeidsmiljø i Norges største miljøorganisasjon
  • Arbeidssted sentralt i Oslo med mulighet for hjemmekontor
  • Lønn etter Framtiden i våre henders lønnsregulativ, tilsvarende Statens lønnstrinn 36-49

Stillingsprosent 60% fram til 31. mai og 100% fra 1.juni til 31. august, med 3 uker sommerferie

Arbeidsperiode: 06.01.2020 – 31.08.2020

Søknadsfrist 30.11.2019

Kortfattet søknad med CV sendes per e-post til andreas@framtiden.no

 

Ønsker du å vite mer om stillingen, kan du ta kontakt med markedssjef Andreas Loe på telefon 988 98 669 eller epost andreas@framtiden.no

Norwegian Refugee Council
Publisert: 14.11.2019

Senior Gender Adviser NORCAP

Søknadsfrist: 08.12.2019
Norges Røde Kors
Publisert: 13.11.2019

Konsulent Frivilligservice

Søknadsfrist: 27.11.2019
OSCE Secretariat
Publisert: 13.11.2019

Associate Records Management Officer

Søknadsfrist: 11.12.2019
OSCE Secretariat
Publisert: 13.11.2019

Budget Control Officer

Søknadsfrist: 02.12.2019
OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine
Publisert: 13.11.2019

Regional Security Officer

Søknadsfrist: 28.11.2019
NorCross
Publisert: 13.11.2019

Physiotherapist Delegate for Emergency Response Operations

Søknadsfrist: 03.12.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 13.11.2019

Senior Technical Field Manager, Vietnam

Søknadsfrist: 04.12.2019
NorCross
Publisert: 13.11.2019

Water, Sanitation and Hygiene (WASH) Delegate for Emergency Response Operations

Søknadsfrist: 03.12.2019
NorCross
Publisert: 13.11.2019

Technician Delegate for Emergency Response Operations

Søknadsfrist: 03.12.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 13.11.2019

Logistics and Administration Manager, Lebanon

Søknadsfrist: 03.12.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 13.11.2019

Operations Manager Cambodia Cambodia

Søknadsfrist: 03.12.2019
Norges Røde Kors
Publisert: 12.11.2019

Senterleder for Fellesverket Majorstua

Søknadsfrist: 26.11.2019
Ingeniører uten grenser
Publisert: 12.11.2019

Project Manager

Søknadsfrist: 01.12.2019
Norwegian Refugee Council
Publisert: 12.11.2019

INGO Forum Representative HR - Venezuela

Søknadsfrist: 24.11.2019
NorCross
Publisert: 11.11.2019

Global Surge Team: Clinical Health Profile

Søknadsfrist: 24.11.2019
NorCross
Publisert: 11.11.2019

Global Surge Team: Public Health in Emergencies Profile

Søknadsfrist: 24.11.2019
NorCross
Publisert: 11.11.2019

Global Surge Team: Finance & Administration Profile

Søknadsfrist: 24.11.2019
NorCross
Publisert: 11.11.2019

Global Surge Team: Water, Sanitation and Hygiene Profile

Søknadsfrist: 24.11.2019
NorCross
Publisert: 11.11.2019

Global Surge Team: Medical Logistics Profile

Søknadsfrist: 24.11.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 11.11.2019

Deputy Programme Manager Palau/Solomon Islands

Søknadsfrist: 02.12.2019
Plan International Norge
Publisert: 09.11.2019

Senior Gender and inclusion Adviser

Søknadsfrist: 24.11.2019
Plan International Norge
Publisert: 09.11.2019

Program Adviser

Søknadsfrist: 24.11.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 09.11.2019

Director, Strategic Recource Management

Søknadsfrist: 01.12.2019
Leger Uten Grenser Norge (MSF)
Publisert: 08.11.2019

Redde liv i hele verden som verver i Bodø

Søknadsfrist: 25.11.2019
Leger Uten Grenser Norge (MSF)
Publisert: 08.11.2019

Redde liv i hele verden som verver i Tromsø

Søknadsfrist: 25.11.2019
Redd Barna
Publisert: 08.11.2019

Senior Adviser Education Middle East

Søknadsfrist: 21.11.2019
Swedish Committee for Afghanistan
Publisert: 08.11.2019

Senior Health Programme Specialist

Søknadsfrist: 01.12.2019
Norges Røde Kors
Publisert: 06.11.2019

Informasjonsrådgiver 100 % stilling fast

Søknadsfrist: 24.11.2019
Norges Røde Kors
Publisert: 06.11.2019

Prosjektleder for Fellesverket i Tønsberg (engasjement 2020)

Søknadsfrist: 21.11.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 06.11.2019

Information Management Advisor Somalia

Søknadsfrist: 28.11.2019
Ingeniører Uten Grenser
Publisert: 06.11.2019

Oppdrag i Zimbabwe: Avfallshåndtering i flyktningleir

Søknadsfrist: 21.11.2019
OSCE Office for Democratic Institutions and Human Rights
Publisert: 06.11.2019

Chief, Democratic Governance and Gender Unit

Søknadsfrist: 03.12.2019
LAG Norge
Publisert: 06.11.2019

Prosjektleder for LAGs solidaritetsbrigader

Søknadsfrist: 25.11.2019
Multiconsult
Publisert: 06.11.2019

Summer internships 2020

Søknadsfrist: Snarest

Multiconsult is organizing a summer internship in 2020 where you will get a unique opportunity to use your skills in a real project. We seek four students to an exciting international renewable energy project in one of the countries where we have projects. MORE INFORMATION HERE

Business for Peace
Publisert: 06.11.2019

Marketing Coordinator

Søknadsfrist: 20.11.2019

Job Description: Business for Peace

Position: Marketing Coordinator

Terms: Full time, 37.5 hours per week

Location: Oslo, Norway

Start Date: January 6, 2020

Reports To: Communications Director

Organisation: www.businessforpeace.org

 

Job Summary: The Marketing Coordinator will be responsible for working with the Communications Director to promote the Foundation and the businessworthy concept globally and executing communication activities related to the annual Award Ceremony, other events, the businessworthy pledge, and more.

The ideal candidate is a skilled storyteller that can produce content for and manage social media channels and also has an interest in data-driven marketing strategies. This role involves project management and requires attention to detail. It’s a small team so the Coordinator gets to be hands-on in many aspects of the marketing strategy.

In 2020, Business for Peace is building a new website and starting with a new CRM, so this role will be central to coordinating those projects. The organisation will also be increasing its in-house content publishing as well as launching events in cities outside of Oslo. It’s an exciting time to join the Foundation as it grows!

 

Essential Job Functions:

  • Daily management of social media accounts – planning and creating content, posting, interacting, reporting
  • Social media advertising
  • Website content creation (ie. writing blog posts) and updates (using Word Press)
  • Build the Foundation’s newsletters and report on analytics
  • Project coordination for print materials and other graphic design projects
  • Report on Google Analytics
  • Media research and tracking
  • Work with freelance designers, video producers, publicists, and other collaborators to achieve marketing goals
  • Support the Communication Director in implementing the Foundation’s communication strategy to broaden awareness globally and increase attendance locally

 

Qualifications and Capabilities:

  • Higher education in marketing, communications, or a related field
  • Minimum 1-2 years’ experience in relevant international marketing or communications work
  • Excellent English skills, oral and written
  • Good understanding of Norwegian is an asset but not required
  • Exceptional communication skills with an ability to develop and present strong narratives
  • Understanding of digital platforms and professional experience with social media channels
  • Good collaboration skills, ability to think strategically and innovatively
  • Understanding of international business and the sustainability landscape an advantage
  • Basic design or video production skills are an asset but not required
  • Knowledge of web-based editing systems like Wordpress preferable
  • Self-motivated with an ability to manage deadlines with good prioritisation skills
  • Good project management and problem solving skills

 

How to apply:

Send a CV and letter of interest to jobs@businessforpeace.org by end of day on November 20, 2019. If possible, please include links to writing samples (for example: a social media account you manage, a website you write content for, a blog post, a news article). We thank all candidates for their interest and will contact those selected for an interview.

 

About Business for Peace:

Business for Peace is an international foundation based in Oslo that aims to support, inspire, and recognise global business leaders who are positively changing the face of business. At the centre of the Foundation’s activities is the annual Oslo Business for Peace Award, conferred to exceptional individuals who exemplify the Foundation’s concept of being businessworthy: ethically and responsibly creating value both for both business and society. An independent Award Committee, consisting of Nobel Laureates in peace and economics, selects the Award Honourees each year. The Foundation also hosts events that bring together business leaders, investors, leaders of NGOs, politicians, academics, and civil society from all over the world to discuss the practical actions needed in order to make substantial and sustainable business contributions to society.  www.businessforpeace.org

OSCE Secretariat
Publisert: 05.11.2019

Senior Communications Network Officer

Søknadsfrist: 03.12.2019
Norske Kvinners Sanitetsforening
Publisert: 05.11.2019

Direktør økonomi og virksomhetsstyring

Søknadsfrist: 25.11.2019
Norges sjømatråd
Publisert: 05.11.2019

Fiskeriutsending til USA

Søknadsfrist: 24.11.2019
Dråpen I Havet
Publisert: 04.11.2019

Sponsoransvarlig

Søknadsfrist: 18.11.2019

Dråpen i Havet er en bistandsorganisasjon hvor formålet er å yte støtte til mennesker på flukt, samt å spre informasjon om flyktninger og migranters livssituasjon. Der det er aktuelt rettes hovedfokuset mot å hjelpe barn og deres mødre. Dråpen i Havet ble stiftet september 2015, og har siden oppstarten koordinert 6500 frivillige hjelpearbeidere fra hele verden til Hellas. Dråpen i Havet er tilstede med frivillige koordinatorer og feltarbeidere på Lesvos, Samos, i Nord-Hellas og i Athen-området. Vi jobber direkte inne i flyktningleirene Skaramagas, Elefsina og Nea Kavala på fastlandet og i Moria flyktningleir på Lesvos. Les mer om Dråpen i Havet her: www.dråpenihavet.no

 

Sponsoransvarlig

Søknadsfrist: 18.11.2019.

 

Nyopprettet fulltids stilling med ansvar for sponsorer, gjennomføring av kampanjer og arrangementer/events. Tiltredelse i januar 2020. Arbeidssted er Skøyen.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Identifisere, kartlegging og innhenting av sponsorer
  • Søke midler fra relevante sponsorer (bedrifter, stiftelser og organisasjoner) innen offentlig og privat sektor
  • Oppfølging av sponsorer.
    • Jevnlig informere om Dråpen i Havet sin virksomhet og aktiviteter
    • Programmer og arrangementer tilpasset den enkelte bedrift/organisasjon
  • Planlegge og gjennomføre arrangementer i Norge rettet mot presse og media, interessenter og lokallag
  • Oppfølging og støtte til eksterne arrangementer.
  • Bistå i planlegging og gjennomføring av kampanjer

Kompetanse og erfaring:

  • Utdannelse eller relevant erfaring fra salg og/eller markedsføring.
  • Erfaring fra oppsøkende salgsvirksomhet.
  • Meget god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
  • God kjennskap til bruk av ulike dataverktøy, herunder sosiale medier
  • Gode mellommenneskelige egenskaper
  • Utpreget serviceinnstilling
  • Erfaring fra kundehåndtering og må trives med oppsøkende kontakt
  • Fordel, men ikke et krav med erfaring fra organisasjonsarbeid primært innen humanitært arbeid

 

Dersom du synes dette virker spennende, og har den bakgrunnen vi er ute etter, håper vi du sender oss en søknad innen 18 november med din CV til birgit@drapenihavet.no merket navnet på stillingen. Søknader vil bli vurdert fortløpende og aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Dråpen I Havet
Publisert: 04.11.2019

Informasjonsmedarbeider

Søknadsfrist: 18.11.2019

Dråpen i Havet er en bistandsorganisasjon hvor formålet er å yte støtte til mennesker på flukt, samt å spre informasjon om flyktninger og migranters livssituasjon. Der det er aktuelt rettes hovedfokuset mot å hjelpe barn og deres mødre. Dråpen i Havet ble stiftet september 2015, og har siden oppstarten koordinert 6500 frivillige hjelpearbeidere fra hele verden til Hellas. Dråpen i Havet er tilstede med frivillige koordinatorer og feltarbeidere på Lesvos, Samos, i Nord-Hellas og i Athen-området. Vi jobber direkte inne i flyktningleirene Skaramagas, Elefsina og Nea Kavala på fastlandet og i Moria flyktningleir på Lesvos. Les mer om Dråpen i Havet her: www.dråpenihavet.no

 

Informasjonsmedarbeider

Søknadsfrist: 18.11.2019.

 

Vår dyktige informasjonsmedarbeider har fått ny jobb, og vi søker hennes etterfølger for tiltredelse i januar 2020. Stillingen er full tid med arbeidssted på Skøyen.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Sikre at DiH sin nettside til enhver tid er oppdatert og relevant for målgruppene
    • utvikle, vedlikeholde og oppdatere redaksjonelt innhold
    • tekstforfatter
    • sikre at bidragsytere til enhver tid leverer relevant og klargjort innhold
    • sikre profesjonelt visuelt uttrykk
  • Utarbeide artikler, kronikker, blogg-innlegg og tekster relevant for organisasjonens interessenter
  • Bidra til å spre informasjon om mennesker på flukts livssituasjon.
  • Utarbeide og vedlikeholde plan for informasjonsarbeidet knyttet til DiH sitt arbeid
  • Utarbeide og oppdatere presentasjonsmateriell og faktaark som beskriver organisasjonens arbeid, visjon og verdisett

 

Kompetanse og erfaring:

  • Høyere utdanning innen journalistikk/informasjon/samfunnsvitenskap/ internasjonale relasjoner
  • Erfaring innen informasjonsarbeid primært tekstutarbeidelser
  • God erfaring fra drift, utvikling og innholdsproduksjon på web-sider
    • Kompetanse på publiseringsverktøy, fortrinnsvis Word Press
    • Kjennskap til og erfaring med søkemotoroptimalisering
  • Erfaring fra å bruke sosiale medier aktivt som arbeids- og markedsføringsverktøy
  • Meget god kjennskap til bruk av ulike dataverktøy
  • Gode mellommenneskelige egenskaper
  • Utpreget serviceinnstilling og erfaring fra problemløsning
  • Flytende i norsk og engelsk skriftlig/muntlig

 

Dersom du synes dette virker spennende, og har den bakgrunnen vi er ute etter, håper vi du sender oss en søknad innen 18 november med din CV til birgit@drapenihavet.no merket navnet på stillingen. Søknader vil bli vurdert fortløpende og aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Dråpen I Havet
Publisert: 04.11.2019

Kommunikasjons- og Innsamlingsansvarlig

Søknadsfrist: 18.11.2019

Dråpen i Havet er en bistandsorganisasjon hvor formålet er å yte støtte til mennesker på flukt, samt å spre informasjon om flyktninger og migranters livssituasjon. Der det er aktuelt rettes hovedfokuset mot å hjelpe barn og deres mødre. Dråpen i Havet ble stiftet september 2015, og har siden oppstarten koordinert 6500 frivillige hjelpearbeidere fra hele verden til Hellas. Dråpen i Havet er tilstede med frivillige koordinatorer og feltarbeidere på Lesvos, Samos, i Nord-Hellas og i Athen-området. Vi jobber direkte inne i flyktningleirene Skaramagas, Elefsina og Nea Kavala på fastlandet og i Moria flyktningleir på Lesvos. Les mer om Dråpen i Havet her: www.dråpenihavet.no

 

Kommunikasjons- og Innsamlingsansvarlig

Søknadsfrist: 18.11.2019.

 

Nyopprettet fulltids stilling med ansvar for å lede teamet innen kommunikasjon/informasjon og innsamling/fundraising med tiltredelse 2.1.2020. Arbeidssted er Skøyen.

Stillingen er overordnet ansvarlig for kommunikasjon, informasjon og innsamlingsarbeidet i organisasjonen

 

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • PR/Informasjon og samfunnskontakt
    • Kontakt mot presse og media
    • Regelmessige pressemeldinger fra DiH
    • Arrangere pressekonferanser
    • Besvare henvendelser fra media
  • Etablere og vedlikeholde overordnet årshjul med kommunikasjonsaktiviteter
  • Sikre og utvikle samarbeid med sponsorer og bidragsytere som bidrar til langsiktig drift av organisasjonen
  • Utarbeide trends- og markedsanalyser
  • Markedsføring og kommunikasjon
  • Utvikle og implementere kampanjestrategi

 

Kompetanse og erfaring:

  • Universitets utdannelse innen journalistikk, markedsføring eller PR
  • Erfaren leder med gode mellommenneskelige egenskaper
  • Flere års relevant bakgrunn innen markedsføring og kommunikasjon
  • Kjennskap til tilskuddsordninger, gjerne også internasjonalt, samt innsamlinger overfor offentlig og privat sektor samt sponsorsamarbeid
  • Strategisk og analytisk med evnen til å «se det store bildet»
  • Erfaring fra problemløsning
  • Utpreget god serviceinnstilling
  • Flytende i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

 

Dersom du synes dette virker spennende, og har den bakgrunnen vi er ute etter, håper vi du sender oss en søknad innen 18 november med din CV til birgit@drapenihavet.no merket navnet på stillingen. Søknader vil bli vurdert fortløpende og aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Plan International Norge
Publisert: 01.11.2019

Senior Child Protection and SRHR Adviser

Søknadsfrist: 24.11.2019
Attac Norge
Publisert: 01.11.2019

Organisasjonssekretær (daglig leder)

Søknadsfrist: 22.11.2019
Ingeniører Uten Grenser
Publisert: 31.10.2019

Mentor: prosjekt innen flerbruk-vannforsyningssystemer i Tanzania

Søknadsfrist: 17.11.2019
Norsk Folkehjelp
Publisert: 31.10.2019

Technical Advisor Mine detection dogs, Lebanon

Søknadsfrist: 21.11.2019
Nordisk Energiforskning
Publisert: 31.10.2019

Koordinator

Søknadsfrist: 20.11.2019
Redd Barna
Publisert: 30.10.2019

Regionleder, Trondheim

Søknadsfrist: 19.11.2019
Nord-Trøndelag Røde Kors og Sør-Trøndelag Røde Kors
Publisert: 29.10.2019

Rådgiver opplæring og system

Søknadsfrist: 17.11.2019
Nordiska ministerrådets sekretariat i Köpenhamn
Publisert: 29.10.2019

Koordinator (assistent) till att arbeta med miljö och klimat

Søknadsfrist: 19.11.2019
Norges Blindeforbund
Publisert: 29.10.2019

Prosjektstilling, rådgiver internasjonal avdeling i Oslo

Søknadsfrist: 22.11.2019

Norges Blindeforbund er en landsomfattende service- og interesseorganisasjon av blinde og svaksynte. Foruten hovedkontoret i Oslo, har vi 19 fylkeslag, tre syn- og mestringssentra, førerhundskole og ett bo- og mestringssenter. Forbundet har i alt ca. 300 faste ansatte.

 

(Prosjektstilling/engasjement fra ca.1 januar 2020 frem til 31. desember 2022)

 

 

Internasjonal avdeling ved vårt hovedkontor i Sporveisgata 10 i Oslo, har ledig 100% prosjektstilling som rådgiver. Avdelingens hovedoppgaver er å drive bistandsarbeid for blinde og svaksynte i land i Afrika og Asia.

Norges Blindeforbund har i dag 18 prosjekter i ulike land i Afrika og Asia. En viktig oppgave er å styrke eksisterende organisasjoner av blinde og svaksynte. Prosjektene jobber med tema som rehabilitering, utdanning og læring, rettighetsarbeid og påvirkning, og øyehelse.

Prosjektstillingen som rådgiver er direkte underlagt utenlandssjefen for Norges Blindeforbunds internasjonale arbeid.

 

Blant arbeidsoppgavene kan nevnes:     

 

Kvalifikasjoner:

  • Kunnskap om resultatrammeverk, Norad søknader og rapportering til Norad og Norads RAM-verktøy er en stor fordel.
  • Meget gode skriftlige og muntlige norsk- og engelskkunnskaper er nødvendig.
  • Gode muntlige og skriftlige kunnskaper i portugisisk er nødvendig.
  • Relevant høyere utdanning.
  • Det er ønskelig med bistandserfaring.
  • Organisasjonskunnskap.

 

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Vilje til å ta initiativ.
  • Evne til å arbeide selvstendig.

 

Vi kan tilby:

  • Lønn ifølge Norges Blindeforbunds lønnsregulativ, lønnsstige 47-53 (kr 479.700 – 515.700 i 100% stilling)
  • Overtidskompensasjon (f.t. kr 31.735,- pluss 7 ekstra fridager per år).
  • Pensjons- og forsikringsordninger ifølge gjeldende regler.

 

For nærmere opplysninger, vennligst kontakt utenlandssjef Terje Iversen på e-post terje.iversen@blindeforbundet.no eller på tlf. 23 21 50 90 eller rådgiver Geir Finstad på e-post geir.finstad@blindeforbundet.no

 

Søknad og CV og sendes innen 22. november 2019 på e-post til personal@blindeforbundet.no
Søknadene vil bli behandlet fortløpende og aktuelle kandidater kan bli invitert til intervju før søknadsfristen går ut.

 

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Norges Røde Kors
Publisert: 28.10.2019

Finance Development Delegate Yemen

Søknadsfrist: 18.11.2019
Det Europeiske Wergelandsenteret (EWC)
Publisert: 25.10.2019

Prosjektmedarbeider 22. juli og demokratisk medborgerskap

Søknadsfrist: 17.11.2019
UngOrg
Publisert: 25.10.2019

Organisasjons- og arrangementskonsulent i fast 50-60% stilling

Søknadsfrist: 30.11.2019

UngOrg (Barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo) er en paraplyorganisasjon for over 60 barne- og ungdomsorganisasjoner og jobber for å gjøre den unge frivilligheten enda sterkere. Dette gjør vi ved å gi barn og unge kompetansen og verktøyene som trengs for å øke deres aktivitetsnivå og engasjement. I tillegg arbeider vi for å sikre reell politisk medbestemmelse for barn og unge, særlig dem under 18 år. Vi tilrettelegger for unges engasjement og styrker deres innflytelse i Oslo. Organisasjonen drifter også UngInfo som er et informasjons- og veiledningstilbud for unge mellom 13 og 27 år. Vi har et eget informasjonssenter i Møllergata 3D. For mer informasjon, se nettsidene våre: www.ungorg.no, www.ungmed.no, og www.unginfo.no.

Hvordan kan barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo bli sterkere og mer slagkraftige fellesskap? Hvordan kan man styrke fellesskapet i organisasjonslivet og tilrettelegge for mer kontakt og samarbeid på tvers? Hvordan kan man stimulere til at flere barn og unge deltar i frivilligheten?

Vi søker etter en organisasjons- og arrangementskonsulent i fast 50-60 stilling som ønsker å jobbe med disse utfordringene. Vi ser spesielt etter deg som har et oppriktig engasjement for organisasjonslivet og barne- og ungdomsorganisasjonenes viktige rolle i Oslo. Vi ser etter en person som har bred organisasjonserfaring og som er strukturert og selvgående. Gode evner til å kommunisere med ungdom er en forutsetning. 
 

Vi søker deg som har: 

  • Organisasjonserfaring fra frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner.

  • Engasjement for den unge frivilligheten.

  • Evne til å jobbe strukturert og selvstendig.

  • Evne å følge opp og utvikle flere prosesser samtidig.

  • Et bevisst forhold til informasjonsformidling til ungdom og beslutningstakere.

  • Gjennomføringsevne og er initiativrik.

  • Erfaring med planlegging og gjennomføring av små og store arrangement. 

  • Bredt nettverk blant barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo.

  • Relevant utdanning og arbeids-/organisasjonserfaring.

Erfaring og personlig egnethet kan kompensere for manglende kvalifikasjoner. Organisasjonserfaring er en forutsetning for denne stillingen.

 

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • Stimulere til at flere barn og unge deltar i frivilligheten.

  • Planlegge og gjennomføre egne arrangement eller på vegne av kolleger.

  • Følge opp og bistå UngOrg sine medlemsorganisasjoner, spesielt minoritetsorganisasjoner og organisasjoner i oppstartsfasen.

  • Veiledning av organisasjoner og tillitsvalgte.

  • Planlegge og gjennomføre kursvirksomheten til UngOrg.

  • Praktisk organisering av UngOrg sitt årsmøte.

  • Organisering og utvikling av medlemstilbud. 

  • Oppdatering og utvikling av nettsider og kommunikasjon i sosiale medier.

  • Ansvar for å drive frem nye prosjekter som gagner våre medlemsorganisasjoner.

  • Andre prosjekter og annet administrativt arbeid når det er aktuelt.

 

Vi tilbyr: 

  • Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver 

  • Gode arbeidstidsordninger 

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø 

  • Tariffavtale

  • Treningsfri og organisasjonsfri

  • Lønn etter gjeldende avtale (for tiden mellom kr. 405 732 og 416 080 i fulltidsstilling)

Vi ønsker en mangfoldig arbeidsplass, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stillingen har fleksitidsordning med kjernetid mellom kl. 09:30 og 15:00. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes. Arbeidstid og størrelsen på stillingen avtales med aktuelle kandidater, men utgangspunktet er tirsdag til torsdag. Mulighet for utvidelse av stillingen på lengre sikt.

Stillingen ligger i avdelingen UngMed, og rapporterer til daglig leder. 

Send kortfattet søknad og CV som én samlet PDF på e-post til stilling@ungorg.no.
Referanser, attester, vitnemål eller lignende skal ikke sendes inn, men tas med til et eventuelt intervju. 

Merk e-posten "Søknad organisasjonskonsulent UngOrg 2019". 

Søknadsfrist: 30. november 2019.
Ønsket oppstart: januar 2020.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med daglig leder for UngOrg, Arne Undheim (arne@ungorg.no). 

UngOrg
Publisert: 25.10.2019

Politisk rådgiver i fast 100% stilling

Søknadsfrist: 30.11.2019

UngOrg (Barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo) er en paraplyorganisasjon for over 60 barne- og ungdomsorganisasjoner og jobber for å gjøre den unge frivilligheten enda sterkere. Dette gjør vi ved å gi barn og unge kompetansen og verktøyene som trengs for å øke deres aktivitetsnivå og engasjement. I tillegg arbeider vi for å sikre reell politisk medbestemmelse for barn og unge, særlig dem under 18 år. Vi tilrettelegger for unges engasjement og styrker deres innflytelse i Oslo. Organisasjonen drifter også UngInfo som er et informasjons- og veiledningstilbud for unge mellom 13 og 27 år. Vi har et eget informasjonssenter i Møllergata 3D. For mer informasjon, se nettsidene våre: www.ungorg.no, www.ungmed.no, og www.unginfo.no.

Er du en initiativrik og samfunnsengasjert person? Ønsker du å sikre reell politisk innflytelse for barn og unge i Oslo? Har du et oppriktig engasjement for organisasjonslivet og barne- og ungdomsorganisasjonenes rolle? Da har vi den perfekte stillingen for deg!

Vi søker en politisk rådgiver i fast 100 % stilling. Du skal jobbe målrettet med politisk påvirkning og kompetanseheving for å løfte barn og unges medbestemmelse i Oslo. Dette skal gjøres ved å blant annet å sørge for at UngOrg innhenter meninger fra medlemsorganisasjonene våre, skrive høringssvar og pressemeldinger, og følge politiske prosesser. Stillingen har også ansvar for arrangering og gjennomføring av Ungdomshøringen. 

Vi ser etter en person som er initiativrik, selvgående, og som kan jobbe godt i et team. Personen har bred organisasjonserfaring med politisk kompetanse som kan fylle en stilling med varierte arbeidsdager.
 

Vi søker deg som har: 

  • Erfaring fra politisk påvirkningsarbeid.

  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk, og erfaring med ulik type tekstproduksjon.

  • Erfaring og engasjement fra frivillig organisasjoner og ungdomsarbeid.

  • Evne til å jobbe strukturert og selvstendig.

  • Gjennomføringsevne og er initiativrik.

  • Et bevisst forhold til informasjonsformidling til ungdom og beslutningstakere.

  • Relevant utdanning og arbeids-/organisasjonserfaring.

  • Bredt nettverk blant barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo og politiske aktører.

  • Evne til å følge opp flere prosesser samtidig.

  • Erfaring fra pedagogisk arbeid (f.eks. deltakende metoder) og kursvirksomhet. 

Erfaring og personlig egnethet kan kompensere for manglende kvalifikasjoner. 
 

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • Initiering og oppfølging av politiske saker som berører ungdom og den unge frivilligheten i Oslo og nasjonalt.

  • Kontakt med politikere og Oslo kommune i saker som angår barne- og ungdomsorganisasjoner i Oslo, samt bidra i UngOrgs øvrige politiske arbeid.

  • Gjennomføring av Ungdomshøringen, samt rapportering til Oslo kommune og oppfølging i etterkant.

  • Kursvirksomhet for organisasjoner og ungdomsråd. 

  • Kompetansebygging og -spredning knyttet til prinsipper og pedagogiske metoder for at ungdom skal være aktive og deltagende i politisk arbeid.

  • Oppdatering og utvikling av nettsider og kommunikasjon i sosiale medier.

  • Andre prosjekter og annet administrativt arbeid når det er aktuelt.

 

Vi tilbyr: 

  • Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver 

  • Gode arbeidstidsordninger 

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø 

  • Tariffavtale

  • Treningsfri og organisasjonsfri

  • Lønn etter gjeldende avtale (for tiden mellom kr. 405 732 og 416 080)

Vi ønsker en mangfoldig arbeidsplass, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Grunnet personalgruppens sammensetning oppfordres spesielt menn til å søke. Stillingen er selvstendig med stor mulighet til å påvirke innholdet i egen arbeidsdag, og har fleksitidsordning med kjernetid mellom kl. 09:30 og 15:00. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes. 

Stillingen ligger i avdelingen UngMed, og rapporterer til daglig leder. 

Send kortfattet søknad og CV som én samlet PDF på e-post til stilling@ungorg.no.
Referanser, attester, vitnemål eller lignende skal ikke sendes inn, men tas med til et eventuelt intervju. 

Merk e-posten "Søknad politisk rådgiver UngOrg 2019". 

Søknadsfrist: 30. november 2019.
Ønsket oppstart: januar 2020.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med daglig leder for UngOrg, Arne Undheim (arne@ungorg.no). 

Nordic Innovation
Publisert: 25.10.2019

Praktikant för våren 2020

Søknadsfrist: 21.11.2019
OSCE Secretariat
Publisert: 24.10.2019

Information Architect

Søknadsfrist: 19.11.2019
Nordregio
Publisert: 18.10.2019

JUNIOR RESEARCH FELLOW WITHIN SUSTAINABLE REGIONAL DEVELOPMENT IN RURAL AND URBAN AREAS

Søknadsfrist: 18.11.2019
Nordregio
Publisert: 18.10.2019

Senior Research Fellow with Expertise in Quantitative Analysis and Data Management

Søknadsfrist: 18.11.2019
The Oslo Center
Publisert: 15.10.2019

Senior Advisor

Søknadsfrist: 17.11.2019

Jobb som frivillig?

FIVAS søker skriveglade vannaktivister

Søknadsfrist: 19.11.2019

Er du opptatt av vann, menneskerettigheter og norske selskapers samfunnsansvar? Liker du å skrive og gjøre research? Foreningen for internasjonale vannstudier (Fivas) er en frivillig organisasjon som arbeider for å kartlegge konsekvenser av vannrelaterte prosjekter og utbygginger i Sør.

FIVAS skal starte opp en skrive -og researchgruppe for alle potensielle vannaktivister der ute. Vi trenger hjelp til å belyse det som skjer internasjonalt på vann, følge med på norske selskaper i utlandet som berører vannproblematikk og følge opp historier om menneskerettighetsbrudd og andre utfordringer.

Oppstartsmøte tirsdag 19.november kl.18 på Menneskerettighetshuset i Kirkegata 5

Operasjon Dagsverk (OD) søker engasjerte medlemmer til ODs bistandsfaglige råd!

Søknadsfrist: 08.01.2020

Vi er Norges største solidaritetsaksjon av, med og for ungdom. Vi jobber for en mer rettferdig fremtid ved å sette globale utviklingsspørsmål på timeplanen i den norske skolen. Ved å delta på OD kan elever ved norske skoler lære om global urettferdighet og frivillig velge å jobbe en dag til inntekt for et utviklingsprosjekt i Sør, som et skritt mot en mer rettferdig verden. Hvert år jobber elever ved norske skoler inn ca. 20 millioner kroner til utdannings- og utviklingsprosjekter for ungdom.

Ungdom skal styre verden i morgen, og deres perspektiver er viktige i dag. OD støtter prosjekter som har tydelig fokus på ungdomsmedvirkning. Det betyr at ungdom skal være aktive aktører i planlegging, gjennomføring og evaluering av tiltakene. Konkrete tiltak kan være uformelle utdanningskurs for ungdom som ikke går på skolen, styrking av kvaliteten på undervisningen i formell skole, yrkesopplæring, rettighetsarbeid, utvikling av unge ledere, miljøtiltak og sparegrupper.

ODs bistandsfaglige råd er bredt sammensatt og består av fire tidligere OD ledere og samt fem til åtte ressurspersoner med bistandsfaglig kompetanse.  Totalt er det ca. 12 medlemmer som møtes åtte ganger i året. Under rådsmøtene diskuteres og debatteres prinsipielle og strategiske saker, søknader om å samarbeide med OD, samarbeidspartneres planer, rapporter og læringsprosesser og evalueringer.

OD søker nye engasjerte medlemmer med bistandsfaglig kompetanse, som også har arbeidserfaring!

Vi tilbyr spennende og gode faglige diskusjoner og innflytelse innen Norges største solidaritetsaksjon for ungdom. Vervet er frivillig og uten honorar og krever at man kan sette av tid til vervet.

Dersom du er interessert, send CV og kortfattet motivasjonsbrev til Rikke Iversen rikke@od.no  innen 8. januar 2020.  For mer informasjon, kontakt gjerne bistandsrådgiver Rikke Iversen på e-post eller telefon 95168725 eller les mer på http://www.od.no

Ble solidaritetsarbeider i Libanon!

Søknadsfrist: Snarest

Har du solidaritet med det palestinske folket? Palestinakomiteen ser nå etter nye solidaritetsarbeidere til vårt samarbeidsprosjekt i Libanon.

Når: Januar 2020

Som solidaritetsarbeider bor og jobber du i tette relasjoner med de palestinske flyktningene i flyktningleiren Rashedieh, sør i Libanon. En sentral del av solidaritetsarbeidet er å undervise i engelsk og jobbe med ulike aktiviteter for barn og unge. Solidaritetsarbeidet er ikke lønnet, men Palestinakomiteen dekker reise – og boutgifter.

For å være solidaritetsarbeider må du ha fylt 21 år det året du reiser, og du må være medlem av Palestinakomiteen. Oppholdet varer i tre måneder.

Klikk her for å lese mer om solidaritetsarbeidet i Rashedieh.

For mer informasjon og søknadsskjema, ta kontakt med prosjektkoordinator Elisabet Sausjord på rashedieh@palestinakomiteen.no